sobota, 3 października 2015

Batikowe bluzy dla dzieci

Posiadanie dzieci jest bardzo ekonomiczne. A przynajmniej jeśli chodzi o zużycie materiału. No bo kupiłam półtora metra dzianiny, z której uszyłam sobie spodnie. Zostały resztki, z których dla osoby dorosłej już nic się nie uszyje. A tu proszę, jeszcze się udało wykroić dwie bluzy dla dzieci. I teraz to dopiero zostały resztki, z których już się nic nie da zrobić. Aż się boję, co będę robić z resztkami materiałów jak mi dzieci wyrosną!!!





Bluza Uli pochodzi z burdy dla dzieci 2/2014, wykrój na bluzkę 603. Przez przypadek wybrałam bluzkę z dużym dekoltem, więc już nic nie poszerzałam, tylko po prostu doszyłam komin. Rękawy wyszły ciut za długie, ale przynajmniej na dłużej starczy.


Bluza Bartka to model z burdy 11/2014, wykrój 129. Zrezygnowałam z zakładek przy dekolcie, bo nie lubię jak się rozłażą i dziecko golizną świeci, więc dekolt i linię ramion robiłam zupełnie na czuja, ale wyszło ok:)


Teraz jak się wszyscy ubierzemy w batiki, to nikt nie zwątpi, że to jedna paczka :)


Komin w bluzie Uli robiłam na oko, wyszedł w sam raz. Szary materiał to pozostałość po szyciu spodni Bartka, a turkusowy pasek został wyciągnięty z moich letnich rybaczek - wolałam zamienić sznurek na gumkę, ale oczywiście sznurka nie wyrzuciłam i był jak znalazł :)


Z pewną dozą nieśmiałości nabiłam metalowe oczka na wylot dziurek na sznurek. Trochę się bałam, czy się nie wyrwą z materiału przy ściąganiu sznurka, więc dodatkowo dałam pod spód kawałek sztywnego materiału. Oby wystarczyło.


Porównując przód i tył bluzy Bartka widać różnicę w natężeniu koloru farbowania. Uwielbiam ten materiał :)



P.S. Czy u Was dzisiaj było też tak fantastycznie słonecznie i ciepło? Uwielbiam taką złotą jesień :)

16 komentarzy:

  1. WOW!!!!!!!!!! Aniu zaskakujesz mnie coraz bardziej! ciuszki są kapitalne ....

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ciuchy. jak własne dzieci wyrosna to możesz obszywać cudze!

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas też pogoda idealna, jesienna, złota... Bluzy świetne. I tak ładnie wykończone (te metalowe kółeczka!).
    Nie jestem wielbicielką batiku, ale chyba powoli się do niego przekonam, skoro można z niego uszyć takie piękne rzeczy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się jak najlepiej wykańczać swoje uszytki, a przy okazji uczę się czegoś nowego.

      Usuń
  4. Bardzo podoba mi się ta dzianina!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej, teraz jeszcze dla męża coś musisz z tego materiału zrobić do kompletu! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E, on to tylko jeansy i t-shirty nosi :)

      Usuń
    2. Taki t-shirt do granatowych jeansów byłby idealny! <3 :D

      Usuń
    3. Jak go znam, to by mi wysłał na drzewo :) Szkoda zachodu!

      Usuń
  6. Ale super jest ta dzianina! Bardzo fajne bluzy ;-)Z jednego wykroju z tym szerszym dekoltem i ja korzystałam, w niektórych bluzkach troszkę go zmniejszałam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie zapomniałam sobie zapisać, że ten dekolt trzeba zmniejszyć :)

      Usuń
  7. Aaaaaaaa,rewelacja!!!!!! Piękne te bluzy i ten cudny materiał. Wielkie brawa,wyglądają bardzo profesjonalnie i te kółeczka i sznurek.super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne, cieplutkie bluzy, w sam raz na jesienne chłody :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I niby obie takie same, a jednak każda jest inna :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...