wtorek, 16 lutego 2016

W poszukiwaniu wykroju na zwykłe dresy dla dziecka, czyli legginsy w koty

Internety ogarnął szał na spodnie baggy i gdzie się człowieku nie obejrzysz, tam wszędzie spodnie z worem w kroku. O ile na niemowlaku z wielkim pampersem jakoś to leży, to już na dorosłym mężczyźnie wygląda słabo, by nie powiedzieć dosadniej.


Nie powiem, uszyłam Bartkowi już kilka par spodni baggy (tu i tu i tu) i sobie w nich radośnie pomyka, ale odkąd jest już spionizowany, to chciałam mu uszyć zwykłe, z normalnym krokiem spodnie dresowe.

I tu natknęłam się na ścianę, bo wszystkie wykroje w rozmiarze 80 to albo baggy, albo legginsy, a w tych chłopca, to już zupełnie nie widzę.
Wiem, wiem, mogłabym sobie wykrój odrysować od gotowych spodni i nawet podjęłam pierwsze próby, ale szkoda mi zniszczyć spodnie i je porozcinać, a od takich w całości, to mi się wydaje, że niezbyt dobrze wyjdzie i ja się naszyję, a źle będą leżeć.


Zdesperowany człowiek brzytwy się chwyta, więc postanowiłam spróbować z wykrojem na legginsy z Ottobre, bo tak na oko, wyglądają na niezbyt obcisłe. Tak więc powstały spodnie w koty. Wyszło całkiem nieźle, chociaż nadal chciałabym uszyć coś z trochę luźniejszymi nogawkami.


Dla ożywienia szarej dresówki dodałam zielone ściągacze i czerwony sznurek w pasie. Spodnie są na gumce, a sznurek, to jak zwykle tylko atrapa, dla odróżnienia przodu od tyłu.


Dowód rzeczowy nr jeden - delikwent w getrach/dresach:


Widać, że do zabawy całkiem wygodne :)


Tak, długie, czerwone sznurki to najlepszy element tych spodni - da się je dociągnąć aż do buzi i omlaskać :)


Młody mi już wyrasta z pierwszych szytych spodenek, więc mam w planach uszycie kilku kolejnych, w większym rozmiarze, tylko muszę wykrój idealny znaleźć...

5 komentarzy:

  1. Wygladaja odjazdowo.mi bardzo odpowiada(po lekkich modyfikacjach wlasnych)wykroj na spodnie z zeszlorocznej burdy dla dzieci.jak nie masz,moge Ci odrysowac wykroj i wyslac.daj znac tylko;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, zeszłoroczne wydania mam, muszę tam zajrzeć, bo wydawało mi się, że tam spodnie są w większych rozmiarach niż 80. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, co do rozmiarow moze rzeczywiscie sa dla starszych,ja szylam na 110 ;)ale nie pamietam juz.w kazdym razie wykroj jest calkiem przyjemny ;)

      Usuń
  3. Spokojnie możesz użyć tego wykroju na getry, tylko poszerz go po prostu po 1,5-2 cm po zewnętrznej krawędzi nogawki i wyjdą zwykłe dresy :) dobry pomysł z tymi sznureczkami! Ożywiają i nie ma problemu gdzie przód, gdzie tył :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak zrobię, bo z kolei wykrój znaleziony na papavero jest koszmarnie szeroki.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...