poniedziałek, 19 grudnia 2016

Kominokaptur

Lubię zaglądać na blog Janka Leśniaka, bo ma dużo ciekawych tutoriali i bardzo przystępnie pokazuje, jak samodzielnie skonstruować proste ubrania. Całkiem niedawno pokazał, jak uszyć ciekawy kominokaptur.


O uszyciu takiego myślałam już od jakiegoś czasu, ale bałam się sama zrobić wykrój, bo chciałam aby kaptur dobrze leżał. A z powyższym tutkiem poszło łatwo i przyjemnie :)


Taki komin z kapturem to fajna alternatywa dla tych, którzy tak jak ja nie lubią nosić czapek.


Kaptur można regulować za pomocą wciągniętego w tunel sznurka.


Metalowe kółka w otworach na sznurek lubią się wyrywać z materiału, więc dobrze jest je zabezpieczyć bądź podklejając od spodu flizeliną, bądź to podszywając jakimś wytrzymałym materiałem. Fajnie się sprawdza w tej roli Washable Craft Paper. Jest wytrzymały, łatwo się go szyje, a dodatkowo wygląda jak skóra.



Komin składa się z turkusowej dresówki drapanej z dresowka.pl i cienkiej dresówki pętelki w diamenty z miekkie.com.


Jednej rzyczy żałuję - niepotrzebnie wydłużyłam komin, bo bałam się, że będzie ciasno przez głowę przechodził (i niszczył moją misterną fryzurę :)), a teraz jest za luźny i wiatr hula mi swobodnie po szyi, czego baaaardzo nie lubię!



I jeszcze zdjęcie komina na płask, bo mnie parę osób o to pytało. Komin wg tutorialu jest skręcony, dzięki czemu po założeniu pętli nie mamy na szyi obważanka. W teorii miało to sens, ale w praktyce nie radzę sobie po prostu z zakładaniem :P Chyba jakoś mało kumata jestem, bo po prostu nie ogarniam, jak to trzeba poskręcać, żeby założyć właściwie. Chyba więcej osób ma z tym problem, bo na profilu Fb pojawił się krótki filmik z instrukcją. Ale cóż - ja i tak tego nie ogarniam :(


Reasumując - daję sobie jeszcze tydzień na naukę zakładania :P Jeśli nie zakumam, to ścinam nadmiar materiału i zszywam komin na prosto :) Bo dwie wnerwiające wady, to jak na jeden komin w boskich kolorach to stanowczo za dużo! :D

Czy ktoś z Was już szył ten komin i może się wypowiedzieć na temat jego zakładania?

P.S. Na Fb Pracowni Jan Leśniak jest też filmik pokazujący, jak uszyć komin krok po kroku.

3 komentarze:

  1. Fajna sprawa z tym połączeniem komina i kaptura. Wygląda bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Komin jest świetny,ale ja też jakoś nie ogarnęłam umysłem tej magii ;);) wyglądasz fajnie,pasuje do Ciebie

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...